Jumaat, 27 Januari 2012

Jangan Malu-Malu Kucing..



Assalamualaikum..

 Sedikit perkongsian bt sahabat/iah dek lama sudah x bertintakan kata2 dan noktah utk dicoretkan di ruangan maya ini. "Tajuk jgn malu2 dlm berdakwah"..Tak perlu kita malu lagi utk berdakwah, tak perlu malu bawak penampilan Islam yang indah di depan mata kawan-kawan kita yang banyak melagho. Kita buka surat khabar je, tengok majalah, tengok TV semua macam-macam benda yang tak patut disiarkan, telah dipromosi dengan hebatnya disitu..astafirullahalazim..

Kita tengok je keadaan skrg ni, sbg contoh bila kita usha2 cerita2 kt TV spt cerita mat saleh, cite jepun, korea, hong kong, hindustan dan sebagainya. banyak benda2 yg x elok disiarkan disitu..so,jika ia terdedah kpd anak2 kecil, maka akan menjadi barah penyakit buat proses pembentukan akhlak peribadi insan2 kecil itu yg secara fitrahnya suci bersih laksana kain putih itu... so,kita selaku pemegang amanah Allah inilah yg berperanan dlm membaluti diri mereka dan juga masyarakat diluar sana dgn balutan iman dan takwa serta berusaha utk mengubah keadaan masyarakat skrg ini..


Makanya, jangan konfius lagi kwn2.. Usaha dakwah dah jatuh hukum fardhu ain buat kita semua. Kita telah diserang dengan dahsyat dari sudut pemikiran. Apa lagi duk malu-malu lg skrg..Biarpun kecil usaha kita itu, insyaAllah ia amat bermakna di sisi Allah s.w.t..utk agama yg kita cintai ini..

Lupakah kita dgn ungkapan keramat dr Amirul Mukminin (Khalifah Umar Al-Khattab)

"Kita dahulunya merupakan kaum yang hina, Allah SWT telah memuliakan kita dengan Islam, andainya kita mencari kemuliaan selain daripada apa yang telah Allah muliakan kita dengannya, maka kita akan dihina oleh Allah."



"Sampaikanlah walaupun satu ayat"..insyaAllah smoga ia bermanfaat bt smua..

~siri peringatan bt diri dan sedikit perkongsian bt sahabat/sahabiah juga..


 والسلام



Syukran kerana sudi membaca



Tiada ulasan:

Catat Ulasan